Sunday, January 18, 2009

Jom Boikot!!

Seiring dengan peredaran masa...seiring jugalah Israel menambahkan kekuatan mereka dan mengganas melancarkan serangan terhadap Palestin. Penambahan mangsa yang terbunuh sedah mencecah 1000 orang dan beratus-ratus lagi yang cedera...sedih mengenang pendertaan mereka, kita sebagai insan biasa tidak akan membiarkan terrorist itu terus meneruskan serangan mereka tanpa penghujungnya..

Yang mampu kita buat untuk mereka adalah Solat Hajat, berdoa dan memboikot barangan mereka. Untuk menunjukkan sokongan padu yang kuat terhadap Palestin, kite telah disarankan untuk memboikot barang2 yang datangnya dari Israel atau Yahudi dan sekutunya, Amerika..

Pihak-pihak tertentu ade memberi pendapat tentang kempen memboikot ni…

Bismillahirrahmannirrahim...
"Wahai kaum Muslimin dan Muslimat di seluruh dunia, memboikot prodok-prodok buatan Israel dan Amerika adalah kewajipan bagi seluruh umat Islam di seluruh dunia. Setiap ringgit yang kita bayarkan untuk sebotol Coca-cola misalnya, akan menjadi sebutir peluru di dalam senjata orang-orang Amerika atau Israel yang akan diacu kepada kita. Kita telah menyumbangkan wang kita setiap hari kepada McDonald, KFC, Burger King dsb, tanpa memikirkan kemana wang itu akan dibelanjakan.."

Antara listing lain barangan yang perlu diboikot ialah seperti...Pizza Hut, Nestle, Maggi (pasni x leh mkn maggi lg), Danone, Kit Kat, Maybelline, Nokia (cmne ngan enset ak ni), Starbucks, Carrefour, Tesco, Johnson & Johnson, Kotex, Disney, DKNY, Intel, Donna Karan, Gap Levis dan macam2 lagila...

So, marilah kita beramai-ramai memboikot barangan mereka..kalau tak leh sume pun, at least usaha ke arah tu ade kan...adela sikit kita kurangkan...jangan lagi kita menyumbangkan duit kita kepada mereka yang zalim tu...Jangan lupa untuk terus memanjatkan doa kepadaNya agar serangan ini segera dihentikan...tak lupa juga menyedekahkan al-Fatihah kepada mereka yang telah terkorban...Semoga mereka mendapat nikmat Syurga di Akhirat kelak...

No comments:

Post a Comment