Saturday, January 10, 2009

cool BAND fever


Band yg paling cool dan best buat masa skrg ni.. tak lain dan tak bukan ialah bunkface. Sebuah band indie yang semakin mendpt perhatian dari media cetak dan jugak media elektronik..(mak ai mcm nak wat essay bm jek). Aku mmg minat gile kat band ni...lgu2 dieorg best...dieorg wat performance pun gempak la...lgu dieorg yg pling aku tak boleh bla lagu situasi r... mmg best la... aku nak share serba sikit tentang band ni..

Dieorg terdiri daripada Sam as vocalist and 2nd guitar (bpk comel la mke die), Paan ; lead guitar, Youk ; bass dan Biak ; drummer. Aku tak tau pulak nme sebnr dieorg..name tak nak pelik2 kan.. Dieorg ni sume member mase kat sekolah menangah lg...biase r mude2 remaja..pegi jamming..hang out sme2.. at last dieorg wat band yg dinmekan BUNKFACE..

Band ni dah dilahirkan since 2005..tp dieorg mle naik thn 2006 bile dieorg join Blastoff..aku ada gak tgk tv show ni...tp tak perasan lak...maybe dieorg tak begitu menyerlah kot...band ni btol2 naik bile beberapa kali dieorg menyandang 1st place dlm battle of the bands yang dieorg sertai..

Bunkface released dieorg pnye 1st EP pd Dec 2007 "Lesson Of The Season" yg hanya mengandungi 6 lagu english..lagu 1st hit yang berkumandang di corong2 radio ialah lgu Silly Lily (lagu ni best gak..silly lily..never really....) yang beberapa kali dpt masuk carta kat radio spt fly fm dan hitz fm...lgu dieorg yang aku enjoy gak dgr ialah lgu Fine ngan Tired Misson.

Pastu dieorg mula wat lagu melayu plak..tak sangka pulak mendapat sambutan yang lebih hangat daripada biasa...tapi dieorg tak hangat dieorg cool..huhuhu..tak lain dan tak bukan ialah lagu situasi yg memang aku minat gile.....dengarlah lgu die best kan...

Last but not least, hopefully band ni akan terus meneruskan kesuccessan dieorg dgn mewujudkan lbh bnyk lg lagu yg best2.. supaya tak lapuk dek hujan, x lekang dek panas (btol x ek ak pnye peribahasa ni). Aku dgr dieorg akan upcoming dgn single baru "revolusi"...Aku harap lagu ni tak menghampakan aku..means sedap didgr la kan...Dieorg gak akan kuar dgn album baru yg berjudul BUNK (Kalau x silap la)... same2 la kite tunggu yerk...

Kat sini ak sedia sekali lirik lagu situasi...leh la kalo nak nyanyi ...


Diskriminasi menjatuhkan aku
Reputasi kini menjadi bisu
Dan aku....Kulayu
Ohh...Di situ
mengharapkan sesuatu yang baru
Itulah impian aku

Dan
Bila kau menghilang
Musnahlah musnah impian
Untuk menggapai bintang terangi hidupku

Kumahu kau tahu
Engkaulah destinasiku
Dalam ingatanku
Oh

Kerna diri ini tak daya lagi
Menempuh hidup yang kutemui
Dan aku....kutunggu
Oh...Di situ

Mengharapkan sesuatu yang baru
Itulah impian aku

No comments:

Post a Comment