Monday, March 16, 2009

Busy! Busy! Busy!

Mmg lama gak x update blog ni...biasa la life as student ni kan...mmg busy sentiasa...lagi2 dah nak dekat hbs sem... dgn mid sem yg bru hbs...pastu assignment yang tertunggak...projek yang tak siap lagi...aish!! pening aden dibuatnye... mne satu nak buat pon x tau....bnyk sngt ni...time2 bnyk keje pon sempat gak update blog ni... x leh bla...

Aku nak lepaskan geram ni...time2 bnyk keje ni...enset aku leh plak wat hal...hari tu dah betulkan perangai lama die dtg lg... geram sungguh aku... nasib baik ak ketuk2 die dah baik balik...nanti mesti rosak lagi tu...sabar jelah...

Minggu ni bnyk keje nak kene settlekan...ada assignment nak submit hari rabu, pastu family day hari jumaat, sabtu lak de jamuan dan aktiviti ko-k aku...mcm2 la dieorg nak wat... aku pon sengaja jek nak join... nak suka suki sebelum final exam..yeah!!!! pasni dah tak boleh lagi dah.. concentrate on final exam plak.... mesti!

Tak sabar pulak nak balik ke kampung halaman ku di Tongkang Pecah Batu Pahat... Hari tu cuti yg tak berapa nak panjang tu tak nak balik...ni dah nak exam sibuk nak balik...(mengade ek?). Tapi takpe lepas exam (30 April) ko leh enjoy sepuas-puasnya dirumah...cuti selama 2 bln... boleh habiskan amik lesen aku yang tertunggak tu... adik aku pon dak nak pekse JPJ khamis ni... balik ni leh soh dia bawak aku round2 BP...Tu pon kalau lulus la...huhuhuhu...

Berita gembira yang terjadi semalam.. berita yang memang aku nanti2 kan..adalah LIVERPOOL DAH KALAHKAN MU (huhuhu padan muke) 4-1 semlm...gembiranya rasa hati..pemain kegemaran aku FERNANDO TOREZ seperti biasa telah menjaringkan satu gol...Yeah!!! pastu lagi satu pasal AF... jugak pelajar kesukaan aku iaitu ARIL wat performance yang bertenaga sekali pada malam konsert pertama AF dan mendapat kritikan yang positif daripada pengkritik...dan tok sesape yang minat gak kat mamat ni jgn lupe AFUNDI ARIL.. aku tak afundi pon...ye ye ar jek... kalau undi pon tunggu konsert last la nnti...tu pon kalau die smpi final la..dan kalau undi pon..paling bnyk dua jek la...lalalalala...

Last but not least...sedikit kata-kata hikmah yang aku petik tah dari pokok mane aku tak ingat...sekadar renungan bersama....

Serahkan hatimu hanya pada Allah,
pasti Allah temukan dengan pemilik terbaik...
Hamparkan masamu seluasnya hanya untuk Allah,
pasti Allah satukan seluruh kehidupanmu sebaiknya.



Renung-renungkan dan selamat beramal...Peace!!!

No comments:

Post a Comment